lauantai 31. maaliskuuta 2012

The Girl on Fire

Because we all love the Hunger Games.
The Girl on Fire
Kävin katsomassa leffan jo viikko sitten mutta sain vasta nyt aikaiseksi tehdä nämä. Pahoittelen sitä, että uuden postauksen tekemisessä kestää niin kauan - se johtuu siitä että manikyyrini pysyy hyvinä niin pitkään, etten millään jaksaisi ottaa niitä pois (veemäisintä koko tässä hommassa on kynsilakkojen poisto, se on niin sottaista ja pitkäkestoista). Ja ihan vaan pakko mainita, että ei, en ole "uusi" Nälkäpelin ihkuttaja, luin kirjat jo puolitoista vuotta sitten, kun kaverini antoi ekan osan 18-vuotislahjaksi. (Täytän tänä vuonna 20.) Siitä lähtien olen odottanut leffaa, ja kun pääsin sen katsomaan pompin melkein penkilläni...
I went to see the movie a week ago but only now I got the time to make these. I apologize that making a new post takes so much time - it's simply because my manis stay good for so long, that I don't bother to remove them (the most annoying thing for me is to remove nail polish, it's so messy and takes a lot of time). And I have to mention, that I am not a "new" The Hunger Games fan, I read the books over a year ago when my friend gave the first one to me for my 18th birthday (I'm turning 20 this year.) Since then I have been waiting for the movie to be made, and when I got to see it I was almost bouncing on my seat...
Liekit on tehty punaisella ja keltaisella akryylillä.
The flames are painted with red and yellow acryls.
Tein kollaasin siitä miten piirsin matkijanärhen (klikkaa suuremmaksi):
I made a collage how I drew the mockingjay (click to enlarge):
1. Käytä litteäkärkistä sivellintä (ei, en tajunnut ottaa omastani kuvaa) ja hahmota ympyrän muoto.
Use a brush with a flat end (didn't realize to take a pic of mine) and perceive the circle.
2. Vahvista ympyrä ja piirrä haluamaasi kohtaan viiva, joka menee ympyrän yli. (Siiven kärki)
Strenghten the circle and draw a line overpassing the circle. (The edge of the wing)
3. Piirrä ulonevasta kärjestä alaspäinmenevä viiva -> siivestä tulee V:n muotoinen, piirrä kärjistä symmetriset alaspäinmenevät viivat. Väritä siipi jos haluat.
Draw a line going down from there -> the wing becomes a V shape. Draw symmetrical short lines going downwards. Color the wing if you want.
4. Piirrä siiven alusta niin pitkä suora viiva, että se ylettyy ympyrän ulkopuolelle.
Draw a line from the beginning of the wing so far that it overpasses the circle.
5. Piirrä toinen V:n muoto.
Draw another V shape.
6. Yhdistä V:n päädyt ja hahmota pää, sen ei tarvitse vielä näyttää valmiilta.
Combine the line-ends and perceive the head, it doesn't have to look ready yet.

7. Piirrä pyrstö. (unohdin ottaa vaihekuvia.........)
Draw the tail. (I forgot to take pics at this point..)
8. Väritä lintu.
Colour the bird.
9. Piirrä pää valmiiksi: pitkä ohut nokka ja päälaelle häivytys.  Piirrä nuoli pätkissä, älä missään nimessä tee suoraa viivaa.
Finish the head: a long slim beak and few strokes on the forehead. Draw the arrow in parts, do NOT draw a straight line.
10. Pidätä hengitystä ja yritä vakaalla kädellä saada nuolen kärki tehtyä.
Hold your breath and try to make the tip of the arrow.

Pistinpä muuten detailbrusheja tilaukseen, omani on niin huonossa kunnossa. Olisin saanu tosta paljon kivemman jos omistaisin parempia siveltimiä. D:
I ordered some detail brushes, mine are in such a bad condition. These nails would have been better if I had better brushes. D:

Suunnittelin kynsiäni ensin tekokynsiin. Tekokynnessä olevan matkijanärhen tein eri siveltimellä kuin tämän mikä on omassa kynnessäni, siksi se on niin erinäköinen.
This is how I planned my nails. The mockingjay in the fake nail is drawn with another brush, for it looks so different.
Please leave a comment. :)

// I took the opinionboxes away and put only one "like" box. Click it if you feel like giving me a reason to smile, or don't if you just simply didn't like the nails this time. (But if you never do...why are you here?)

4 kommenttia:

  1. Ihana!! Itsekin kuulun näihin Nälkäpelifaneihin, jotka on lukenut kirjat jo muutama vuosi takaperin ja aivan älyttömän hieno toi lakkaus! Tosi kiva, että oot viittinyt tehdä pientä tutoa tosta matkijanärhestä :) Täytyy ite jossain vaiheessa kokeilla! :))

    ja jos kiinnostaa, niin oma blogini löytyy osoitteesta: http://pinkkiajahopeaa.blogspot.com/

    VastaaPoista
  2. Yay! Liityin lukijaksesi :D Kiva kun tykkäät ^__^

    VastaaPoista
  3. Kiitos! Ellei sitten ollut aprillia :DD

    VastaaPoista